نصب و تعویض فیلتر تصفیه آب
خانه » وبلاگ » تصفیه آب » راهنمای جامع نصب و تعویض فیلتر تصفیه آب

راهنمای جامع نصب و تعویض فیلتر تصفیه آب

فهرست مقاله

زمان مناسب تعویض فیلترهای تصفیه سه مرحله ای

متوسط عمر مفید فیلترهای پیش تصفیه شماره 2 و 3 یعنی فیلترهای UDF و CTO دستگاه تصفیه آب،معمولا 6 ماه هست که به عوامل زیر نیز بستگی دارد:

  • سختی آب (TDS): هر چه سختی و میزان املاح موجود در آب محل سکونت شما بیشتر باشد، در نتیجه عمر مفید فیلترهای شماره 2 و 3 کاهش می یابد.همچنین هر چقدر  آلاینده های شیمیایی موجود در آب نیز زیاد باشد، فیلترهای پیش تصفیه آلاینده های بیشتری را جذب کرده و کربن های آنها اشباع می شود و در نتیجه عمر فیلترها کاهش می یابد.
  • میزان مصرف آب: طبیعتا هر چقدر حجم آب مصرفی شما بیشتر باشد، ظرفیت جذب ناخالصی ها و ترکیبات شیمیایی موجود در آب فیلترهای 2 , 3 کاسته می شود، و دیگر کربن این فیلترها قادر به جذب ناخالصی ها و آلاینده های شیمایی محلول در آب نیستند.
  • زمان استفاده از فیلتر: بمحض تماس آب با کربن فیلترهای پیش تصفیه، کربن شروع به جذب آلاینده های شیمیایی موجود در آب می کند و حتی زمانی که از دستگاه تصفیه آب استفاده نمی کنید ممکن هست کربن فاسد شده و قدرت جذب و تصفیه خود را از دست دهد.
    هشدار! باکتری ها و سایر میکرو ارگانیسم ها در فیلتر کربن به دام افتاده و شروع به رشد و نمو می کنند. در نتیجه پس از مدت زمانی، کیفیت کربن فیلترها پایین آمده و آب به دلیل ورود باکتری ها به آن آلوده می شود.
    بهمین خاطر حتی اگر از فیلتر استفاده نکرده اید، حتما فیلترهای کربنی را در زمان مشخص تعویض نمایید.
    ✅ خوشبختانه فیلترهای تصفیه آب گیاهی گواراب، با استفاده از فناوری نانو و خاصیت آنتی باکتریال🔰 تولید شده و اجازه رشد باکتری ها و بیوسیدها روی سطوح محصول و آب را نیز نمی دهد و به ارتقای بهداشت آب و محصول و حفظ سلامت مصرف کننده کمک می کند.
  • کیفیت کربن فیلترهای پیش تصفیه: در صورتی که کیفیت کربن و ساخت فیلترهای مرحله 2 و 3 پیش تصفیه پایین باشد، باعث تصفیه ناقص و ورود آلاینده های شیمیایی به فیلترهای بعدی می گردد و باعث کاهش عمر مفید فیلترهای پیش تصفیه می شود.
  • عدم تعویض به موقع و  نصب درست فیلترهای کربنی: بعنوان مثال اگر فیلتر کربن پودری UDF به درستی و یا به موقع تعویض نشده باشد و ذرات کربن موجود در کربن پودری وارد حفره های فیلتر کربن بلاک CTO شده و باعث اشباع شدن آن می شود و در نهایت کارایی و کیفیت آن از بین رفته و زودتر از موعد مقرر می بایست تعویض گردد.
  • کیفیت فیلتر الیافی: اگر فیلتر الیافی PP مرحله اول دقت بالایی نداشته و یا از الیاف های بی کیفیت تولید شده باشد، و یا در زمان معین و به موقع تعویض نشود، باعث عدم تصفیه و عدم کارکرد فیلتر الیافی شده و ذرات جامد و فیزیکی وارد فیلترهای کربنی شماره 2 و 3 شده و باعث کاهش عمر مفید فیلترهای کربنی می گردد.
  • عدم تعویض به موقع فیلتر الیافی: اگر فیلتر الیافی PP مرحله اول به موقع تعویض نشود یا دقت خوبی در جذب ذرات معلق و جامد محلول در آب نداشته باشد، در این صورت ذرات معلق و جامد، وارد حفره های فیلترهای کربنی شده و باعث کاهش عمر مفید فیلترها می گردد.
  • کیفیت کربن و ساخت فیلترهای مرحله 2 و 3: اگر در تولید فیلترها از کربن فعال مرغوب و با کیفیت بالا استفاده شود، قدرت جذب و تصفیه فیلتر افزایش خواهد داشت. اما اگر از کربن ها و یا قطعات بی کیفیت تولید شود، فیلترهای کربنی فقط در ماه اول جذب و فیلتراسیون آب را انجام داده و ظرفیت آن اشباع خواهد شد.

در پادکست زیر کارشناس گواراب در مورد انواع کربن اکتیوهای فیلترهای تصفیه آب و نحوه صحیح اکتیواسیون کربن طی فرایند تولید در گواراب، دلیل اختلاف قیمت فیلترهای تصفیه آب در بازار و شاخص عدد یدی (عدد یدی قابل قبول در صنعت تصفیه آب بین 500 تا 1000 هست) می پردازد.

مقایسه فیلترهای تصفیه آب آنتی باکتریال
وضعیت ظاهری فیلتر تصفیه آب گیاهی استفاده شده که می بایست تعویض شوند.

هشدار! بستگی به کیفیت آب محل سکونت شما، اگر فیلتر الیافی را مجبور شدید زودتر تعویض کنید، بنابراین فیلترهای کربنی مرحله 2 و 3 را نیز باید زودتر تعویض کنید. چون این نشان دهنده کیفیت پایین و میزان بالای ناخالصی آب منطقه شماست.

بعنوان مثال اگر فیلتر الیافی ۳ ماه یکبار نیاز به تعویض داشته باشد، در نتیجه فیلترهای کربنی مرحله 2 و 3 نیز بعد از گذشت ۳ تا ۴ ماه باید عوض شوند. اما اگر فیلتر الیافی، به دلیل کیفیت مناسب آب تا ۶ ماه هم قابل استفاده بود، فیلترهای کربنی را نیز می توان ۶ ماه یکبار تعویض کرد.

نکته: البته یکی از راه های تشخیص درست و اصولی عمر فیلترهای کربنی UDF و CTO، استفاده از کیت کلر سنج است.

آموزش نصب و تعویض فیلترهای سه مرحله ای در دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای جامع نصب و تعویض فیلتر تصفیه آب

برای نصب و تعویض فیلتر تصفیه آب گیاهی آنتی باکتریال درم، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قطع آب ورودی:
    قبل از هر کاری، جریان آب ورودی به سیستم تصفیه را قطع کنید تا از نشت آب جلوگیری شود.
  2. باز کردن هوزینگ فیلتر:
    اگر فیلتر کربنی شما کارتریجی هست با استفاده از آچار هوزینگ، محفظه فیلتر را باز کنید. آچار هوزینگ را به سمت چپ بچرخانید تا محفظه فیلتر باز شود. ممکن است به دلیل رسوبات آب، هوزینگ کمی سفت شده باشد. و اگر فیلتر کربنی شما اینلاین هست فقط کافی است اتصالات فیتینگی را به آن متصل کنید.
  3. خارج کردن فیلتر قدیمی:
    فیلتر قدیمی را از محفظه خارج کنید. اگر فیلتر قدیمی به محفظه چسبیده است، با دقت آن را جدا کنید.
  4. تمیز کردن هوزینگ فیلتر:
    محفظه فیلتر را با آب تمیز بشویید تا هرگونه آلودگی و رسوب از بین برود. باقی ماندن آلاینده ها درون هوزینگ باعث رشد قارچ ها و خرابی زود هنگام فیلترهای جدید می شود.
  5. نصب فیلتر جدید:
    جهت فیلتر کربن بلاک مرحله سوم CTO اهمیتی ندارد، چون هر دو طرف آن یکسان هست. فقط به صورت عمودی در هوزینگ قرار داده و دقت کنید به درستی قرار داده شود و کج نباشد، در غیر اینصورت بین هوزینگ و فیلتر کربن شکاف ایجاد شده و ذرات ناخالصی عبور داده خواهد شد. اما فیلتر کربن گرانولی مرحله دوم UDF، باید به صورت عموی و اورینگ آن رو به بالا باشد. توجه کنید حتما فیلتر کربن پودری UDF را قبل از استفاده باید بشویید.
  6. بستن هوزینگ فیلتر:
    محفظه فیلتر را با استفاده از آچار هوزینگ به دقت ببندید. از محکم کردن بیش از حد هوزینگ خودداری کنید زیرا باعث آسیب به اورینگ محفظه شده و منجر به نشتی آب می گردد. فقط از محکم بودن محفظه اطمینان حاصل کنید تا از نشت آب جلوگیری شود.
  7. باز کردن جریان آب:
    جریان آب ورودی را باز کنید و سیستم دستگاه تصفیه آب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ نشتی وجود ندارد و فیلتر به درستی کار می‌کند.
  8. بررسی و تست نهایی:
    پس از نصب فیلترها، شیر ورودی تصفیه آب را باز کرده و دستگاه تصفیه را به برق متصل کنید و اجازه دهید آب به ترتیب وارد فیلترهای مرحله اول و دوم و سوم شود.
نصب فیلتر تصفیه آب
آچار هوزینگ جهت تعویض فیلتر تصفیه آب گیاهی
نصب فیلتر پیش تصفیه
نحوه قرار دادن فیلتر تصفیه آب در هوزینگ

هشدار! پس از نصب فیلترهای کربن پودری UDF و کربن بلاک CTO، پنج لیتر آب خارج شده اولیه به هیچ عنوان قابل استفاده برای آشامیدن نیست و نباید وارد مخزن شود. چون اولین آبی که از فیلترهای کربنی خارج می شود معمولا سیاه رنگ بوده و دارای ذرات ناخالصی درون آن باشد که این آب برای آشامیدن مناسب نیست. حتی نباید وارد دستگاه تصفیه آب و هیچ فیلتر دیگری خصوصا ممبران شود. بنابراین اجازه دهید به اندازه ۵ تا ۱۰ لیتر آب از دستگاه خارج شود، این کار را تا جایی انجام دهید که آب شفاف شود. سپس آب را بسته و هوزینگ های دیگر را سر جای خود نصب کرده و اتصالات را نیز نصب کنید.

با استفاده از فیلتر تصفیه آب پلاس نوفلاشینگ آنتی باکتریال گواراب، هم 5 مرحله تصفیه داشته باشید اما با خرید سه فیلتر، و هم نیاز به آب سیاه گیری ندارد! نصب آسان و راحت با خاصیت آنتی باکتریالی ❤️ بدون حضور نصاب

نکته: از این آب ۵ تا ۱۰ لیتر اولیه که آشامیدنی نیست، جهت عدم اسراف می توانید برای مصارفی غیر از آشامیدن مثلا آبیاری درخت و گل استفاده کنید.

آموزش نصب و تعویض فیلتر الیافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله

تماس با ما

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.